بهترین نوع سرمایه گذاری در سال 1403

فهرست مطالب

پادکست آموزشی بهترین نوع سرمایه گذاری در سال 1403

سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه گذاری بدین معناست که ما مصرفمان را در حال حاضر به تعویق بندازیم و در آینده مصرف بیشتری را داشته باشیم. به عنوان مثال اگر در حال حاضر میخواهیم صد میلیون مصرف کنیم و کالای مورد نظر خود را بخریم، سعی کنیم از این خرید صرفه نظر کنیم و سرمایه گذاری کنیم به امید کسب بازدهی بالاتر از تورم که بعدا بتوانیم مصرف بهتر و بیشتری انجام دهیم.
توصیه می شود درصدی از درآمدتان را بصورت مستمرسرمایه گذاری کنید و در پی خرید دارایی هایی باشید که آن دارایی برای شما بازدهی بالاتر از تورم داشته باشد. یکی از نشانه های افراد موفق این است که دارایی ها متنوعی دارند که این دارایی ها هم در حال کار کردن هستند.

سرمایه گذاری مستمر بر روی خود و دارایی هایتان در بلند مدت تفاوت فاحشی را بین شما و شخصی که این کار را نکرده است، ایجاد میکند.

بهترین سرمایه گذاری ها در سال ۱۴۰۳

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که با پول کم، کجا و چگونه می توانیم سرمایه گذاری کنیم و در کدام بازار مالی می توان بهترین سرمایه گذاری را انجام داد؟

سرمایه گذاری با پول کم

برای شروع با پول کم، می توانید در بازار طلا و بازار سهام سرمایه گذاری کنید. اما این سرمایه گذاری در بازارهای بین المللی ممکن است خطرناک باشد در بازار کریپتو هم بنا بر توانایی و یا علایق فرد با دید بلند مدت می تواند خوب باشد. اما سرمایه گذاری در بازارهای داخلی بسیار خوب می باشد.سرمایه گذاری در طلا نیز چه در بستر بورس چه بصورت فیزیکی روی سهام با دید بلند مدت می تواند بازدهی خوبی داشته باشد،به شرط اینکه دانش سرمایه گذاری در بازار بورس و طلا داشته باشید.
مثلا سهام یک شرکت را بصورت مداوم خریداری کنید و در پی افزایش تعداد سهامتون باشید و برحسب گذر زمان شرکت یا کسب و کاری که خریداری کردید به مرور با توجه به این که هر روز فعالیت تجاری دارد فروش بیشتری انجام می شود سود سازی بیشتر صورت میگیرد رشد ارزش سهام نیز تجربه می کند. نکته مهمی در بازار سهام وجود دارد این است که در پی گذر زمان لزوما با سودسازی می تواند رشد نکند بلکه کاهش ارزش سهام نیز تجربه کند که فرصت فوق العاده ای را برای پول های کوچک فراهم می کند تا بعدا رشدهای اساسی را ایجاد کند.ولی این فرایند نیاز مند صبر می باشد. این اتفاقات در سایر بازار های مالی نیز اتفاق می افتد مثل زمین، طلا، مسکن ولی فاصه زمانی در بازراهای دیگر کوتاه تر یا کم تر می باشد. در بازار سهام فاصله زمانی و صبر زیادی نیازمند است اما باطبع آن بازدهی بالاتری هم کسب خواهید کرد.

بنابراین خیلی بهتر است اگر بتوانید هر ماه سهام شرکت های بزرگ ، طلا ، سکه و … بخرید و در همین راستا دانش و آگاهی خود را نیز افزایش دهید.در واقع افزایش دانش و آگاهی به همراه افزایش مبلغ سرمایه گذاری به صورت مستمر میتواند در بلند مدت بازدهی شما را  به طور محسوسی افزایش دهد.

همچنین بخوانید: بورس بهتر است یا فرابورس

سرمایه گذاری در بازار

سرمایه گذاری در بورس :

در بازار بورس شما در حال حاضر تنها با 500 هزار تومن به بالا در بازار سهام به راحتی میتوانید سرمایه گذاری انجام دهید که هم بستر آن اماده می باشد و هم امنیت سرمایه گذاری  بالایی دارد و همچنین یک سرمایه گذاری بهتر نسبت به سپرده گذاری نزد بانک می باشد. سپرده گذاری در بانک، یک رویه ای مرسوم در گذشته بوده است که بسیاری از افراد از ان استفاده می کردند بدین صورت که ماهانه پول های خود را در بانک سپرده گذاری می کردند که در حال حاضر چندین سال است که نرخ سود سپرده های بانکی پایین تر از تورم می باشد و رسما سود اقتصادی حاصل نمی شود بلکه بلعکس زیان اقتصادی هم حاصل می شود. یعنی قدرت خرید پولی که در بانک ها وجود دارد نمی تواند توانایی پوشش تورم را بدهد مثلا اگر شما یک میلیادر در بانک سپرده کرده اید و سود سرپده گذاری در یافت می کنید و فکر می کنید که فعالیت اقتصادی انجام می دهید یک تصور اشتباه می باشد.

چرا که پس از یک سال و با توجه به تورم، این یک میلیارد تومان به همراه سودی که دریافت کرده اید ، بازهم قدرت خرید یک سال پیش را ندارد.  چون بصورت محسوس با سودی که دریافت کرده اید  دیگر توانایی خرید یک سال پیش را در بین کالاهایی که میخواستید مصرف کنید را ندارید حالا ممکن است در کوتاه مدت و یا در فواصل مختلف زمانی این اتفاق برای بازار بورس هم اتفاق بیافتد اما تفاوتشان با نظام بانکداری این است که  در سپرده  بانکداری درآمد ثابت دریافت میشود و بستر رشدی  برای سپرده وجود ندارد ولی در بازار بورس می توانید این رشد را متوجه شوید.

بنابراین دیدگاه شما شرایط شما نحوه رویه ای که در بازار بورس  اتخاذ کردید می تواندی خیلی مهم باشد اگر یک برنامه بلند مدت منظم و ماهانه داشته باشبد که سرمایه گذاری ها را  بصورت دائم و مستمر تمام فرصت های سرمایه گذاری را که بازار به شما می دهد را استفاده کنید فارغ از اینکه انتظار کسب سودسازی در کوتاه مدت داشته باشید به شدت می توانید منفعت کسب کنید بازده بازار بورس از تمام بازار های موازی بالاتر است و علت آن این می باشد که زمانی که تورم شکل میگیرد رسما ریال به دلار ضعیف می شود و این تضعیف شدن بر قیمت طللا هم تاثیر می گذارد و طلا رشد بالاتری نسبت به دلار دارد و  به طبع اینکه دلار در بازار جهانی تضیف می شود افزایش قیمت بالاتری نسبت به دلار را تجربه می کند و بعد قیمت کالاها هم همچون خودرو، زمین، ملک تغییر پیدا می کند و سهام کارخانه ای که شما خریداری کردید دوبار رشد می کند یکبار برای تورم چون کسب و کاری که شما هم خریداری کردید زمین ،ماشین الات، ساختمان دارد و بار دوم استفاده بهینه از این دارایی ها که رسما سود سازی را فراهم می کند.

خیلی از افراد راغب هستند که  برای سرمایه گذاری از شرکت های سبدگردانی استفاده کنند و بعضی افراد راغب هستند برای سرمایه گذاری صندوق های سررمایه گذارری بخرند ولی توصیه ما این است که برای سرمایه گذاری در این بازار حتما آموزش کافی ببینید و خودتان سبدگردانی دارایی خودتان را در بازار بورس انجام دهید حتی اگر وقت آن را ندارید.

همچنین می توانید شرکت های بزرگ بورسی نظیر فارس و فولاد و یا هولدینگ های بزرگ مانند سرمایه گذاری غدیر و یا پارسان و … را خریداری کنید،چرا که عمده ی شرکت های سبدگردانی و صندوق های سرمایه گذاری نیز همین شرکت های بزرگ را در پرتفوی خود دارند.

بنابراین داشتن پرتفویی شامل شرکت های بزرگ حتی با داشتن دانش اندک نیز میتواند در بلند مدت بازده قابل قبولی نصیب شما گرداند.

در نهایت توصیه میکنیم علاوه بر اینکه روی خودتان و دانشتان سرمایه گذاری میکنید ، با به تعویق انداختن مصرف ، روی دارایی های مولد نیز سرمایه گذاری کنید.دانش سرمایه گذاری در بازار های داخلی شامل بازار بورس ، طلا و نقره را بیاموزید و با داشتن توقع بازدهی معقول در مسیر درست گام بردارید و به هر آنچه دوست دارید برسید که شما لایق بهترین ها هستید.
شما با کمک سیستم معاملاتی FIS میتوانید از محل دریافت سالانه سود سهام برای خود درآمد غیر فعال ایجاد کنید و یک عمر از این درآمد بهره مند شوید.این درآمد غیر فعال مزیت بازار بورس نسبت به بازار طلاست ولی توصیه میشود که برای کاهش ریسک ، حتما در سبد دارایی های خود تنوع بخشی ایجاد کنید و سبدی شامل سهام ، طلا ، نقره ، زمین ، ملک و … داشته باشید.
برای این منظور توصیه میکنم دوره رایگان مقدماتی بورس و دوره رایگان مدیریت بحران مالی را درسایت مجموعه آموزشی رز ملاحظه بفرمایید.

نظرات

Comments are closed